Pagina's

dinsdag 19 januari 2016

Krokant gefrituurde garnalen met sesammayonaise

Aangezien ik een enorme fan ben van lekker eten en genieten houd ik ook heel erg van lekkere borrelavondjes. Gewoon samen met vriendinnen of mijn vriend wat drinken, eventueel een film kijken en een hoop lekkere borrelhapjes voor je neus. Afgelopen weekend hield ik een borrelavondje met mijn beste vriendin en maakte ik een aantal hapjes die ik graag met jullie wil delen.


Ingrediƫnten:
·        250 gram rauwe ongepelde garnalen
·        80 gram maizena
·        1 ei
·        450 ml water
·        200 gram pankokruim
·        2 eetlepels (Japanse) mayonaise
·        2 theelepels sesamolie
·        2 theelepels zwart sesamzaad
·        Zonnebloemolie om te frituren

Stap 1: Pel de garnalen maar laat het staartje zitten. Dep alle garnalen goed droog. Snijd ze vervolgens aan de binnenkant een aantal keer in over de breedte. Op die manier krijg je een rechte garnaal. Leg ze ondertussen even in de koeling. Zet ondertussen een pan met dikke bodem en een laag zonnebloemolie van ongeveer 2-3 cm op het vuur.

Stap 2: Maak de sesammayonaise door de mayonaise met de sesamolie te mengen. Rooster het zwarte sesamzaad om de smaak te versterken en meng ook deze door de mayonaise, zet opzij.

Stap 3: Maak een dun beslagje van de maizena, water en het ei. Strooi het pankokruim op een bordje. Pak de garnalen bij de staartjes vast, haal ze door het beslagje en laat een beetje uitdruppen, zorg dat er een dun laagje omheen zit. Haal ze vervolgens door het pankokruim en zorg dat de hele garnaal bedekt is. Leg ze op een bordje tot dat alle garnalen een laagje hebben.

Stap 4: Wanneer de olie heet is laat je de garnalen een voor een in de olie zakken. Frituur ze tot ze mooi goudbruin zijn. Schep ze eruit met een schuimspaan of vergietschep en laat ze uitlekken op een bord met keukenpapier. Serveer ze met de sesammayonaise!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten