Pagina's

maandag 4 juli 2016

Mini hot dogs met mierikswortelcrème & rode uienchutney

Sorry! Ik heb een behoorlijk lange tijd niets meer op mijn blog gepost omdat ik enorm druk was met mijn opleiding en met verhuizen naar Utrecht! We zijn heel lang bezig geweest met klussen en dus zat mijn hoofd een paar maanden echt even te vol. Maar vanaf nu ga ik weer proberen om jullie iedere week te verblijden met lekkere recepten. Ik begin dan ook meteen met iets heel lekkers, deze mini hot dogs. Helemaal niet moeilijk en hartstikke lekker!


Ingrediënten voor 8 stuks:
·        8 mini afbak pistoletjes
·        4 chipolataworstjes
·        6 plakjes gerookt spek
·        100 ml griekse yoghurt
·        1 eetlepel mierikswortel
·        Rucola
·        Zwarte peper en zeezout

Ingrediënten rode uienchutney:
·        400 gram rode ui, in dunne halve ringen
·        60 gram donkerbruine basterdsuiker
·        50 ml aceto balsamico
·        50 ml rode wijnazijn
·        Zwarte peper en zeezout
·        Scheut olijfolie om te bakken

Stap 1: Maak eerst de rode uienchutney. Dit kun je al eerder op de dag doen of de dag ervoor. Doe wat olijfolie in een koekenpan en laat heet worden. Voeg de dun gesneden rode uienringen toe en kruid met wat peper en zout. Laat dit op laag vuur voor ongeveer 20 minuten lekker zacht karamelliseren. Voeg vervolgens de twee azijnen toe en de donkerbruine suiker, roer even goed om en laat daarna nog zo’n 20 min pruttelen op laag vuur totdat het mooi dik en stroperig is. Doe het in een schaaltje of een pot en laat afkoelen.

Stap 2: Meng de griekse yoghurt met de mierikswortel en breng op smaak met wat peper en zout, zet even opzij. Verwarm de oven voor op 200˚C. Leg de plakjes spek op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze in de voorverwarmde oven voor 10-12 minuten totdat ze echt goed knapperig zijn. Laat ze daarna even uitlekken op keukenpapier en wanneer ze afgekoeld zijn verkruimel je ze. Zet even opzij in een schaaltje.

Stap 3: Bak de mini pistoletjes af in de oven volgens de verpakking. Snijd de chipolataworstjes door midden en bak ze in een hete grillpan, of zoals ik op de barbecue, totdat ze mooi gaar zijn.

Stap 4: Tijd om de hot dogs te gaan beleggen. Snijd de pistoletjes overlangs open, besmeer met wat van de mierikswortelcrème en leg er wat rucola op. Leg er een chipolataworstje in en maak het vervolgens af met wat rode uienchutney en de baconkruimels. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten