Pagina's

donderdag 11 augustus 2016

Pulled pork nachos

Warme nachos met pulled pork is iets dat ik al zooo lang wilde maken. Ik zag het een keer ergens op de kaart staan en besloot dat ik dat zelf ook echt eens moest proberen met overgebleven pulled pork. Nu had ik helaas toevallig geen overgebleven pulled pork, maar wilde ik de ‘pulled pork’ van de Aldi eens uitproberen. Een homp vlees dat je zelf nog eventjes in de oven moet doen en daarna uit elkaar kunt trekken met twee vorken. Het leek me niet veel soeps maar toch was ik benieuwd. En dus besloot ik het te proberen met nachos.



Nou was het vlees inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Het is ook echt een ‘homp’ vlees, waarschijnlijk in een fabriek bij elkaar geperst, waarbij de smaak van echt varkensvlees ver te zoeken is (bleh). Wel kon je het mooi uit elkaar trekken en zag het eruit als echte pulled pork, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Voor op de nachos was het nog wel prima en we hebben ervan genoten (vooral omdat ik er heel veel barbecuesaus doorheen had gedaan om de neppe vleessmaak te maskeren), maar de volgende keer dat ik dit heerlijke nacho gerecht maak, doe ik dat toch met échte pulled pork, die is overgebleven van bijvoorbeeld een burger. Verder moet je deze nachos echt eens proberen (bijvoorbeeld aankomend weekend wanneer je toevallig pulled pork maakt), want ze zijn megagoed.

Ingrediënten:
·        1 zak tortillachips naturel
·        300-500 gram overgebleven pulled pork
·        150 ml barbecuesaus, zie recept
·        100 gram Engelse cheddar, geraspt
·        1 rode ui, in dunne halve ringen
·        Verse koriander, fijngesneden

Stap 1: Neem een bakplaat met bakpapier en verdeel hier de tortillachips over. Meng de pulled pork met twee flinke eetlepels barbecuesaus en verdeel dit daarna over de tortillachips. Verdeel er vervolgens de rode ui over en de resterende barbecuesaus. Strooi er nu de cheddar overheen.

Stap 2: Zet de bakplaat voor ongeveer 6 minuten in de oven onder de hoogste stand van de grill totdat de cheddar mooi is gesmolten.


Stap 3: Haal de bakplaat uit de oven en strooi wat vers gesneden koriander erover. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten